[elementor-template id="685"]

Xerrades i tallers

CUIDEM L'ESQUENA EN FAMÍLIA

Tenir mal d’esquena, és normal. El que no és normal, és que perduri en el temps. Es calcula que un 80% de la població patirà mal d’esquena en algun moment de la seva vida. De fet, segons les últimes dades publicades en el “informe anual del Sistema Nacional de Salud 2016”, els problemes de salut crònics en població adulta més freqüents estan constituïts per: hipertensió arterial (18,4%), dolor lumbar crònic (17,3%), hipercolesterolemia (16,5%), artròsis (16,3%) i dolor cervical crònic (14,7%).
Les tensions acumulades, les posicions estàtiques dels estils de vida cada vegada més sedentaris i les activitats físiques brusques sense una bona preparació dels teixits del cos, poden ser motius per a que es generi un descontrol en l’activació muscular i es produeixin canvis en els patrons de moviment, notant així mal d’esquena. Davant un dolor agut d’esquena, defugir de gests que agreugin la situació farà que progressivament ens sentim millor. És essencial, per tant, conèixer el funcionament del nostre cos.
Arrel de la desinformació respecte a aquest tema en la societat en general, aquest taller pretén trencar antics mites. A través de jocs vivencials, cançons i seguint el fil d’una història es pretén respondre els dubtes dels assistents amb respostes basades en estudis científics actuals. En aquest taller de 2 hores de durada hi ha una part pràctica on s’ensenyarà a reeducar els moviments del dia a dia tant de mares, pares com de fills així com aprendre a fer un bon treball abdominal per a mantenir-nos forts i prevenir futures lesions d’esquena.

1 sessió de 2h

REEDUCANT L’ESQUENA. PREVENCIÓ I TRACTAMENT DES DEL MOVIMENT

En el dia a dia, les persones realitzem moviments repetitius que generen descompensacions musculars i com a conseqüència, desemboquen en un síndrome dolorós. El dolor agut és bo tractar-lo en el seu moment però, si tornem a realitzar els mateixos moviments, tornarà a produir-se les descompensacions i el dolor tornarà a aparèixer.
Sovint, volem realitzar exercicis que enlloc d’ajudar-nos ens generen dolor. Exercicis recomanats per a unes persones no ho són per a d’altres. En aquest taller de 6 hores de durada, es realitzarà en grups reduïts diferenciant cada cas específicament. Es combinarà una part teòrica amb treball pràctic mitjançant exercicis molt concrets, conscients i individualitzats que posteriorment s’integraran a la professió o activitats de la vida diària de la persona millorant les descompensacions generades per a la tipologia postural, els moviments repetitius i els hàbits posturals.

2 sessions de 3h o 4 sessions de 1,5h

TALLERS MONOGRÀFICS PER A PATOLOGIES ESPECÍFIQUES

A vegades, tenim molèsties de manera freqüent o ens diagnostiquen una patologia o síndrome ja sigui muscular, articular, lligamentós, etc. i no sabem ben bé què significa. Els tallers monogràfics per a patologies específiques estan enfocats a persones que tinguin interès en conèixer què explica l’evidència científica al respecte d’aquestes patologies o síndromes. Els assistents obtindran eines per tal de prevenir recidives i millorar d’aquesta manera el dolor mitjançant una part teòrica i activitats pràctiques.

· Taller de cervicals
· Taller d’espatlla
· Taller de lumbars i maluc
· Taller de genoll i turmell